top of page

EV

Logo van EV Fysiotherapie + Fitness
Portret van receptioniste bij EV Fysiotherapie en Fitness in Delden

GOED VOOR VERHELDERING

Veel gestelde vragen en heldere antwoorden

Dagelijks stellen onze cliënten ons allerlei vragen. De meest gestelde hebben we hier voor u verzameld. Inclusief uiteraard de heldere en praktisch toepasbare antwoorden. Staat uw vraag er niet bij? Of wilt u een persoonlijke toelichting op een hier gegeven antwoord? Neemt u dan gerust contact op, u bent van harte welkom.

  • Fysiotherapeuten zijn specialisten van het bewegingsapparaat. Ze werken aan het van functionele problemen, revalidatie na ongevallen en operaties en ondersteuning bij herstel van (sport)blessures. Ze begeleiden u bij conditieproblemen, pijnverminderende of dempende behandelingen. Een fysiotherapeut zorgt ervoor dat alles in uw lichaam weer soepel loopt. 

  • EV Fysiotherapie heeft een veelzijdig aanbod aan specialisten in en om de praktijk op het gebied van onder andere orthopedie, sport, handtherapie, manuele therapie en fysiotherapie. Bekijk hier ons team van specialisten en de partners waarmee we samenwerken.

  • Nee, fysiotherapeuten kunnen zowel beoordelen als behandelen zonder verwijzing door een arts.

     

    Soms heeft de zorgverzekeraar een verwijzing nodig om uw behandelingen te vergoeden. Uw therapeut maakt u hierop attent indien nodig.

  • U kunt telefonisch contact opnemen (074 376 25 37). Of u stuurt ons een e-mail naar info@evfysiotherapie.nl. Op de contactpagina kunt u het formulier op gebruiken.

  • Neem in dat geval zo spoedig mogelijk contact met ons op via telefoon 074 376 25 37 of via info@evfysiotherapie.nl.

  • We ontvangen graag uw eerdere medische of chirurgische geschiedenis voor een goed inzicht. Als u ze heeft en als ze relevant zijn, breng dan scan/MRI-rapporten plus een lijst met medicijnen mee.

     

    Gaat u gebruikmaken van ons fitness- en trainingsaanbod? Dan adviseren we om geschikte kleding mee te nemen. 

  • We onderzoeken de klachten van uw lichaam. Het kan zijn dat u kledingstukken uit zult moeten trekken om ons een gedegen onderzoek te laten uitvoeren.

     

    Geeft uw therapeut aan dat er in de praktijk oefeningen worden uitgevoerd? Zorgt u dan voor loszittende of sportieve kleding. 

  • De duur van de behandeling hangt af van uw diagnose, de ernst van uw beperkingen, uw medische voorgeschiedenis en andere factoren. Herevaluaties zullen worden uitgevoerd om uw vooruitgang te beoordelen, en uw therapeut communiceert met uw arts om u te helpen uw therapiedoelen te bereiken.

  • Fysiotherapie tarieven worden in rekening gebracht, afhankelijk van of iemand hiervoor verzekerd is.

    ​Hier vindt u de tarieven voor fysiotherapie.

     

    Let op! bij niet nagekomen afspraken wordt € 27,50 bij u in rekening gebracht! Meld u dus altijd af minimaal 24 uur voor u de afspraak heeft. Buiten openingstijden per mail of whatsapp.

     

    Bent u aanvullend verzekerd? Zorg dan dat u zelf op de hoogte bent van het aantal fysiotherapeutische zittingen waar u recht op heeft. Iedere maand verzoeken wij verzekeraars uit te betalen, als blijkt dat u geen recht meer heeft op vergoeding vanuit uw aanvullende pakket zal er aan u gefactureerd worden.

     

    Heeft u recht op een vergoeding vanuit de basisverzekering? Zorg dan dat u op de hoogte bent van de geldende eigen risico’s en de geldende voorwaarden. Voor een vergoeding vanuit de basisverzekering heeft u altijd een verwijzing nodig van uw behandelend (huis)arts. (vergoeding vanuit de basisverzekering wordt bepaald door de regering, deze stelt jaarlijks een lijst met chronische indicaties op, kijk hiervoor op wetten overheid).

  • Neem contact op met uw verzekering of kijk op fysiovergoeding.nl.

  • Er zijn verschillende redenen waarom EV geen contract heeft met iedere zorgverzekeraar. Een belangrijke reden is dat zorgverzekeraars verschillende contractvoorwaarden bieden aan fysiotherapeuten. De voorwaarden kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op tarieven, vergoedingen en administratieve eisen. Niet alle fysiotherapeuten kunnen of willen voldoen aan de contractvoorwaarden van alle zorgverzekeraars.

     

    U heeft altijd vrije keuze

     

    Het is belangrijk om te weten dat cliënten niet beperkt zijn tot fysiotherapeuten die een contract hebben met hun zorgverzekeraar. Cliënten kunnen ook kiezen voor fysiotherapie buiten hun zorgverzekering om en zelf betalen voor de behandeling. In dat geval bepalen cliënten zelf welke fysiotherapeut zij kiezen voor hun behandeling, ongeacht of deze een contract heeft met hun zorgverzekeraar of niet.

     

    Vaak toch nog recht op een deelvergoeding

     

    Heeft uw verzekeraar geen contract met ons? Maar wilt u toch bij ons fysiotherapie afnemen? Dan heeft u vaak toch nog recht op een deelvergoeding. Wij raden u aan om ook dan altijd te proberen (een deel van) het tarief vergoed te krijgen.

  • Hier vindt u de tarieven van fitness abonnementen en personal training.

     

    Onbeperkt sporten abonnement

    Voorwaarden zijn: onbeperkt komen sporten op eigen gelegenheid in onze sportgelegenheid onder het toeziend oog van fysiotherapeuten en professionele medisch trainers en fitness trainers.

     

    Onbeperkt sporten tot 18 jaar abonnement

    Voorwaarden zijn: onbeperkt sporten in overleg met en na goedkeuring van een van de medisch trainers of onder toezicht van een volwassen lid. Minderjarigen zijn verplicht de trainingsadviezen van de medisch trainers op te volgen.

     

    Personal training (per training)

    Middels een vooraf bepaald plan wordt u begeleid in het behalen van uw sportieve doelen.

    Warming up (+/- 15 minuten) wordt niet begeleid.

    Cooling down (+/- 15 minuten) wordt niet begeleid.

    U warmt in 15 minuten zelfstandig op waarna u ongeveer 30 minuten getraind wordt. Daarna sluit u zelfstandig af met een cooling down à 15 minuten. 

     

    Voor alle abonnementen geldt een opzegtermijn van 1 maand met ingang van de 1e van de volgende maand.

  • Hier vindt u de tarieven voor vitaliteitstraining.

  • Ondanks dat we er alles aan doen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het natuurlijk zijn dat u een klacht heeft. 

     

    Wij vragen u allereerst uw ontevredenheid met ons te delen, we nemen klachten erg serieus en doen ons best om tot een passende oplossing te komen. 

     

    Klachten komen bij ons centraal binnen, dit betekent dat ze binnen het team besproken en behandeld worden tenzij u aangeeft dat dit niet wenselijk is.

     

    Mochten we er onverhoopt niet uit komen? Dan kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling van het KNGF.

bottom of page